Chestionarul pentru studiul consumatorilor şi mediului de afaceri este elaborat pentru consumatori şi agenţii economici după ramuri: industrie, servicii, comerţ cu amănuntul, construcţii, investiţii şi servicii financiare. Completarea chestionarului are loc în baza benevolă şi anonimă lunar şi / sau trimestrial.
Acest chestionar a fost elaborat în corespundere cu recomandările Comisiei Europene, Directoratului general pentru afacerile economice şi financiare şi se bazează pe cele mai bune practici internaţionale. Scopul CCMA este evaluarea şi estimarea aşteptărilor inflaţioniste pe termen scurt şi mediu a consumatorilor şi mediului de afaceri.
Aşteptările inflaţioniste prezintă prognoze pe termen scurt şi mediu a consumatorilor şi agenţilor economici cu privire la rata inflaţiei. Indicatorul aşteptărilor inflaţioniste este determinat în baza informaţiei obţinute din chestionarul pentru studiul consumatorilor şi mediului de afaceri.