• Zilele și orele de primire în audiență a cetățenilor de către conducerea Băncii Naționale.


  • Octavian Armașu, Guvernator al Băncii Naţionale

    Prima zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 606.


  • Vladimir Munteanu, Prim-viceguvernator al Băncii Naţionale

    A doua zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 606.


  • Cristina Harea, Viceguvernator al Băncii Naţionale

    A treia zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 607.


  • Ion Sturzu, Viceguvernator al Băncii Naţionale

    A patra zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 607.

Vă rugăm să luați cunoștință cu cerințele înaintate față de primirea și examinarea petițiilor adresate Băncii Naționale a Moldovei.

Detalii

 

Bine ați venit pe pagină oficială a Băncii Naționale a Moldovei!

Main navigation BNM

Extinde Ascunde
18.11.2019

Banca Națională îndeamnă publicul să reclame cazurile în care se percep comisioane mai mari decât cele legale, la plățile interbancare electronice

 

Pentru procesarea unui document de plată în regim normal se percep cel mult 3,5 lei, iar în regim de urgență - 20 de lei. Acestea sunt valorile maxime la comisioanele/tarifele pentru ordinele de plată recepționate în mod electronic, în lei moldovenești, prin intermediul sistemelor automatizate de deservire la distanță: internet payments, pc-payments, mobile payments.

În cazul în care comisioanele nu sunt aplicate în limitele tarifare legale, persoanele fizice sau juridice, în afara acțiunilor de revendicare a drepturilor lor legale, sunt îndemnate să înainteze o petiție Băncii Naționale (BNM), conform procedurii prevăzute de Codul administrativ.

Valorile maxime ale comisioanelor sau tarifelor menționate au fost stabilite în luna iunie prin hotărârea Comitetului executiv al BNM și sunt în vigoare de la 1 septembrie 2019.

BNM este antrenată în continuare în activități de încurajare a utilizării plăților fără numerar și realizarea operațiunilor de plată prin mijloace electronice.


Informații utile:

Ce reprezintă sistemul național de plăți

Sisteme automatizate de deservire la distanță:

  • internet-payments (browser based payments/internet banking) – sistem de deservire care oferă posibilitatea accesării sistemului prin intermediul unei pagini web operate de către PSP, fără preinstalarea aplicaţiei program la deţinător.
  • pc-payments – sistem de deservire care se bazează pe o aplicaţie program a PSP instalată la staţiile de lucru la sediul deţinătorului şi pot utiliza în calitate de mijloc de comunicaţie atît reţele private, cît şi reţeaua Internet.
  • mobile-payments – sunt sistemele prin intermediul cărora tranzacţiile/instrucţiunile de plată sunt transmise şi/sau confirmate de deţinător către PSP prin intermediul unui dispozitiv mobil.