Anunț repetat
Scopul direcției:
-
Atribuția de bază a DCSBFT constă în supravegherea și controlul activității băncilor și a altor entități supravegheate de BNM, precum și respectarea de către acestea a cerințelor legislației în vigoare în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului.
Cerințe minime obligatorii:
-
Studii superioare în domeniul economiei cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare. În cazul unei note de studii generale mai mici de 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență de minim 4 ani în domeniul financiar-bancar/audit. Pentru persoanele cu studii obținute în afara Republicii Moldova se vor indica calificările (ex. GPA etc.) obținute în țară și/sau instituțiile respective;
-
Experiență profesională de cel puțin 2 ani în domeniul financiar-bancar/audit. Persoanele cu experiență de lucru în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului va constitui un avantaj;
-
Cunoașterea cadrului de reglementare din domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului și a standardelor internaționale aferente domeniului (Recomandările 40 FATF-GAFI, Directivele UE, alte documente).
-
Cunoștințe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office;
-
Cunoașterea limbii engleze (cel puțin nivel intermediar);
-
Competențe: - Orientare către performanță; - Comunicare eficientă; - Cooperare; - Integritate organizațională; - Gândire conceptuală;
-
Alte abilități și atitudini: Abilități de analiză și sinteză pornind de la un volum semnificativ de date și informații.
Principalele atribuții funcţionale:
-
Efectuează controale pe teren și din oficiu în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului;
-
Determină dacă entitățile raportoare dispun de politici, practici și proceduri orientate spre depistarea activității de spălare a banilor și de finanțare a terorismului și implementarea adecvată a acestora în practică;
-
Analizează respectarea de către entitățile raportoare a politicilor și procedurilor sale scrise aprobate și a celor mai bune practici bancare internaționale;
-
Procesează, monitorizează și analizează informația din rapoartele controalelor pe teren, inclusiv a celei obținute de la entitățile raportoare în baza rapoartelor aferente domeniului combaterii spălării banilor și finanțării terorismului;
-
Asigură supravegherea îndeplinirii de către entitățile raportoare supravegheate de către BNM a măsurilor de remediere ce ţin de domeniul combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului;
-
Elaborează propuneri de modificare a actelor normative în vigoare în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului și avizează proiectele de acte normative aferente domeniului;
-
Desfășoară activități aferente cooperării în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului cu organele de supraveghere autohtone și a altor state etc.
Beneficiile oferite de BNM:
-
Experiență profesională într-o bancă centrală;
-
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
-
Mediu de muncă modern și prietenos;
-
Procese de activitate digitalizate;
-
Flexibilitate în programul de muncă;
-
Pachet salarial competitiv;
-
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este:
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografia:
-
Legea nr.308 din 22.12.2017 cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului;
-
Legea nr.75 din 21.05.2020 privind procedura de constatare a încălcărilor în domeniul prevenirii spălării banilor și finanțării terorismului și modul de aplicare a sancțiunilor;
-
Legea cu privire la Banca Naţională a Moldovei, nr. 548-XII din 21 iulie 1995;
-
Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
-
Regulamentul cu privire la cerințele privind prevenirea si combaterea spălării banilor și finanțării terorismului în activitatea băncilor, aprobat prin Hotărârea Comitetului Executiv al Băncii Naționale a Moldovei nr.200 din 9 august 2018.
Documente necesare pentru a fi prezentate la concurs;
Documente necesare pentru a fi prezentate la angajare.
Politica de personal a Băncii Naţionale a Moldovei are drept obiectiv selectarea şi angajarea persoanelor profesioniste din diferite domenii (economie, jurisprudenţă, tehnologii informaţionale, etc).
Angajarea la Banca Naţională a Moldovei se efectuează în bază de concurs, în conformitate cu Codul muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28.03.2003 (intrat în vigoare la 1 octombrie 2003), Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al BNM nr. 130 din 03.07.2014, Regulamentul intern al Băncii Naţionale a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al BNM nr. 62 din 16.03.2016. Concursul reprezintă o modalitate de organizare şi desfăşurare a procesului de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale ale candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei.
Comisiile de testare formate din specialişti din cadrul Băncii Naţionale a Moldovei verifică gradul de cunoaştere de către candidaţi a limbilor moderne, tehnologiilor informaţionale şi a specialităţii.