Anunț repetat
Obiectivele postului sunt:
- Desfășurarea activităților privind supravegherea societăților de asigurare sau de reasigurare și a altor participanți profesioniști pe piața asigurărilor (intermediari în asigurări și/sau reasigurări și Biroul Național al Asigurătorilor de Autovehicule).
Cerințe minime obligatorii:
Studii și experiență
- Studii superioare absolvite cu examen de licența în domeniile financiar - economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare; În cazul unei note de studii generale mai mici de 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență de minim 3 ani în domeniul financiar-economic. Pentru persoanele cu studii obținute în afara Republicii Moldova se vor indica calificările (ex. GPA, etc.) obținute în țara și/sau instituțiile respective;
- Experiență de minim un an în domeniul financiar –economic, experiența în domeniul asigurărilor va constitui un avantaj;
- Cunoaşterea principiilor unei supravegheri eficiente;
- Cunoştinţe generale cu privire la asigurarea supravegherii prudențiale în domeniul asigurărilor;
- Cunoştinţe de operare a calculatorului la nivel de utilizator şi cunoaşterea avansată a aplicaţiilor MS Word, Excel şi Power Point;
- Cunoaşterea limbii engleze, la nivel, cel puţin, intermediar (citit/scris/vorbit);
- Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, capacitatea de a rezolva probleme, învățare și dezvoltare continuă.
Cerințe comportamentale:
- Gândire ordonată, tact şi pricepere în munca cu oamenii, perseverenţă, rezistenţă la efort şi stres, adaptabilitate la situaţii noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale – dezvoltare foarte bună;
- Capacitatea de a comunica oral şi în scris, de a fi în măsură să expună clar şi concis constatările, concluziile şi recomandările;
- Cunoștințe suficiente pentru o bună înțelegere a riscurilor la care se pot expune participanții profesioniști la piața asigurărilor și BNAA.
Principale atribuții funcționale:
- Evaluarea activității societăților de asigurare și a altor participanți profesioniști pe piața asigurărilor conform cerințelor actelor normative;
- Procesarea, monitorizarea și analiza informației obținute de la societățile de asigurare și alți participanți profesioniști pe piața asigurărilor sub formă de rapoarte;
- Monitorizarea şi evaluarea indicatorilor cheie, a tendințelor, evoluțiilor şi riscurilor fiecărei societăți de asigurare, precum și identificarea cauzelor acestora.
- Efectuarea acțiunilor de control în raport cu societățile de asigurare și alți participanți profesioniști pe piața asigurărilor, și înaintarea propunerilor conform rezultatelor acestora.
- Desfășurarea activităților aferente conlucrării cu organele de supraveghere a sectorului asigurări din alte state în vederea informării reciproce în conformitate cu acordurile bilaterale încheiate privind colaborarea în domeniul supravegherii pieței asigurărilor
- Alte atribuții conform fișei postului.
Beneficiile oferite de BNM:
- Experiență profesională într-o bancă centrală
- Oportunități extinse de dezvoltare profesională și personală
- Mediu de muncă modern și prietenos
- Flexibilitate în programul de muncă
- Pachet salarial competitiv
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită:
- 13 mai 2024.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online [1] sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md [2] sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158 sau 022- 822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
- LEGEA nr. 548-XIII din 21.07.1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
- LEGEA nr. 92 din 07.04.2022 privind activitatea de asigurare sau de reasigurare;
- LEGEA nr. 106 din 21.04.2022 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru pagube produse de vehicule.
Documente necesare pentru a fi prezentate la concurs [3];
Documente necesare pentru a fi prezentate la angajare [4].
Politica de personal a Băncii Naţionale a Moldovei are drept obiectiv selectarea şi angajarea persoanelor profesioniste din diferite domenii (economie, jurisprudenţă, tehnologii informaţionale, etc).
Angajarea la Banca Naţională a Moldovei se efectuează în bază de concurs, în conformitate cu Codul muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28.03.2003 (intrat în vigoare la 1 octombrie 2003), Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al BNM nr. 130 din 03.07.2014, Regulamentul intern al Băncii Naţionale a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al BNM nr. 62 din 16.03.2016. Concursul reprezintă o modalitate de organizare şi desfăşurare a procesului de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale ale candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei.
Comisiile de testare formate din specialişti din cadrul Băncii Naţionale a Moldovei verifică gradul de cunoaştere de către candidaţi a limbilor moderne, tehnologiilor informaţionale şi a specialităţii.