• Programul primirii în audiență a cetățenilor de către conducerea Băncii Naționale a Moldovei.
    Înscrierea solicitanților pentru audiență se efectuează în temeiul demersului în scris privind subiectul abordat.

  • Anca Dragu, guvernator

    Prima zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 606.

  • Vladimir Munteanu, prim-viceguvernator

    A doua zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 606.


  • Tatiana Ivanicichina, viceguvernator

    A treia zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 607.


  • Constantin Șchendra, viceguvernator

    A patra zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 607.

Vă rugăm să luați cunoștință cu cerințele înaintate față de primirea și examinarea petițiilor și cererilor de acces la informații de interes public adresate Băncii Naționale a Moldovei.

Detalii.

 

Bine ați venit pe pagină oficială a Băncii Naționale a Moldovei!

Main navigation BNM

Extinde Ascunde
02.01.2017

Banca Națională anunță inițierea licitației pentru achiziționarea soluției informatice pentru eficientizarea procesului de licențiere, autorizare şi notificare

 

Banca Națională anunță inițierea licitației publice începând cu 30.12.2016 pentru achiziționarea soluției informatice pentru eficientizarea procesului de licențiere, autorizare şi notificare. Implementarea soluției menționate se încadrează în procesul de implementarea a supravegherii bazate pe riscuri și este parte componentă a programul lansat de Banca Națională cu privire la implementarea centralei riscurilor compusă din patru soluții informatice distincte care vor asista Banca Națională la identificarea riscurilor din sectorul bancar, după cum urmează:

  1. Registrul riscului de credit (implementată, în exploatarea din septembrie 2016).
  2. Soluția pentru eficientizarea procesului de licențiere, autorizare şi notificare.
  3. Soluția pentru eficientizarea procesului de monitorizare a transparenței acționarilor.
  4. Soluția privind analiza la distanță în domeniul combaterii spălării banilor și finanțării terorismului.

Soluția pentru eficientizarea procesului de licențiere, autorizare şi notificare  va asigura eficientizarea proceselor următoarelor arii de activitate ale Băncii Naționale:

  • confirmarea administratorilor băncilor;
  • aprobarea deschiderii de subdiviziuni ale băncilor;
  • autorizarea activităților instituțiilor financiare;
  • acordarea permisiunilor de procurare sau majorare a cotelor de participare substanțiale achizitorilor potențiali sau deținătorilor direcți/indirecți;
  • licențierea prestatorilor de servicii de plată și a emitenților de monedă electronică nebancari;
  • licențierea unităților de schimb valutar etc.

Totodată, soluția va acoperi procesul de raportare către Banca Națională a actelor  normative interne ale băncilor licențiate și procesul de notificare în scop statistic.

Migrarea procesului de licențiere, autorizare și notificare pe o platformă electronică nu doar va optimiza  activitatea Băncii Naționale și va spori calitatea datelor deținute, dar  va reprezenta și un beneficiu real pentru părțile terțe (bănci licențiate, emitenți de monedă electronică, USV ș.a.) cu care interacționează. Astfel, proiectul  va reduce din costurile administrative suportate de părțile terțe legate de procesele menționate mai sus, precum și va contribui la transparentizarea acestora.

Nu în ultimul rând, implementarea soluției pentru eficientizarea procesului de licențiere, autorizare și notificare va facilita realizarea reformelor din sectorul financiar agreate de partenerii de dezvoltare, care includ domenii precum transparența acționarilor, guvernanța corporativă și calitatea informațiilor deținute de banca centrală.

În perioada ce urmează, Banca Națională va continua implementarea supravegherii bazate pe riscuri și va dezvolta în continuare centrala riscurilor prin implementarea celorlalte două proiecte.

Abonare la conținut
CAPTCHA
Întrebare pentru a verifica că sunteţi persoană fizică (în scopul prevenirii transmiterilor automate a spam-ului).