Opțiuni de accesibilitate

  • Programul primirii în audiență a cetățenilor de către conducerea Băncii Naționale a Moldovei.
    Înscrierea solicitanților pentru audiență se efectuează în temeiul demersului în scris privind subiectul abordat.

  • Anca Dragu, guvernator

    Prima zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 606.

  • Vladimir Munteanu, prim-viceguvernator

    A doua zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 606.


  • Tatiana Ivanicichina, viceguvernator

    A treia zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 607.


  • Constantin Șchendra, viceguvernator

    A patra zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 607.

Vă rugăm să luați cunoștință cu cerințele înaintate față de primirea și examinarea petițiilor și cererilor de acces la informații de interes public adresate Băncii Naționale a Moldovei.

Detalii.

 

Bine ați venit pe pagină oficială a Băncii Naționale a Moldovei!

Main navigation BNM

Extinde Ascunde
04.04.2024

Post vacant: Jurisconsult principal al Direcției rezoluție bancară

Anunț repetat

 

Atribuțiile de bază ale Direcției rezoluție bancară:

  • Exercitarea competențelor de rezoluție bancară și aplicarea instrumentelor de rezoluție;
  • Organizarea și gestionarea procesului de lichidare silită a băncilor, la care a fost retrasă licența de desfășurare a activităților financiare;
  • Supravegherea procesului de lichidare silită a băncilor;
  • Alte activități, care sunt în conformitate cu legislația în vigoare şi obiectivele DRB;
  • Începând cu data de 01.07.2023, subdiviziunea va asigura supravegherea unui nou segment de competențe ce reies din atribuțiile de supraveghere ale CNPF asupra activității entităților financiare nebancare în proces de lichidare/insolvabilitate.

 

Cerințe minime obligatorii:

  • Studii superioare în domeniul juridic. Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA etc.), obţinute în ţară şi/sau instituțiile de învățământ respective.
  • Experiență relevantă de cel puțin 2 ani;
  • Cunoașterea cadrului de reglementare în domeniul entităților financiar nebancare;
  • Abilități de operare al aplicațiilor MS Office;
  • Cunoașterea limbii engleze (nivelul B2).

Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:

  • Studii post-universitare;
  • Cunoașterea actelor normative aferente domeniului activității băncilor.

 

Principalele atribuții funcționale:

  • Analiza informației prezentate de către lichidatorii instituțiilor supravegheate în scopul monitorizării îndeplinirii măsurilor întreprinse pentru lichidarea genului de activitate eficientă a acestora;
  • Elaborarea informațiilor, scrisorilor și răspunsurilor la scrisori/demersuri/petiții axate pe domeniul de lichidare a genului de activitate a instituțiilor supravegheate;
  • Examinarea notelor și proiectelor de hotărâri elaborate în contextul măsurilor aplicate în raport cu instituțiile supravegheate;
  • Efectuarea/participarea la controalele din oficiu și pe teren la instituțiile supravegheate în proces de lichidare/insolvabilitate și elaborarea rapoartelor privind rezultatele de control;
  • Participarea la elaborarea propunerilor de modificare a actelor normative în vigoare, ce țin de activitatea Secției.

 

Beneficiile oferite de BNM:

  • Experiență profesională într-o bancă centrală
  • Oportunități extinse de dezvoltare profesională și personală
  • Mediu de muncă modern și prietenos
  • Flexibilitate în programul de muncă
  • Pachet salarial competitiv
  • Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.

 

Termen-limită:

  • 25 aprilie 2024.

 

Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158 sau 022- 822-245..

Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.

 

Bibliografie de referință:

  • Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr.548/1995;
    Legea privind activitatea de asigurare sau de reasigurare nr. 92/2022;
    Legea cu privire la organizațiile de creditare nebancară nr.1/2018;
    Legea asociațiilor de economii și împrumut nr.139/2007;
    Legea privind birourile de credit nr.122/2008;
    Legea insolvabilității nr.149/2012;
    Codul civil al RM nr.1107/2002.

 

Documente necesare pentru a fi prezentate la concurs;

Documente necesare pentru a fi prezentate la angajare.

 


Politica de personal a Băncii Naţionale a Moldovei are drept obiectiv selectarea şi angajarea persoanelor profesioniste din diferite domenii (economie, jurisprudenţă, tehnologii informaţionale, etc).

Angajarea la Banca Naţională a Moldovei se efectuează în bază de concurs, în conformitate cu Codul muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28.03.2003 (intrat în vigoare la 1 octombrie 2003), Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al BNM nr. 130 din 03.07.2014, Regulamentul intern al Băncii Naţionale a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al BNM nr. 62 din 16.03.2016. Concursul reprezintă o modalitate de organizare şi desfăşurare a procesului de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale ale candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei.

Comisiile de testare formate din specialişti din cadrul Băncii Naţionale a Moldovei verifică gradul de cunoaştere de către candidaţi a limbilor moderne, tehnologiilor informaţionale şi a specialităţii.

 

Abonare la conținut
CAPTCHA
Întrebare pentru a verifica că sunteţi persoană fizică (în scopul prevenirii transmiterilor automate a spam-ului).