• Zilele și orele de primire în audiență a cetățenilor de către conducerea Băncii Naționale.


  • Octavian Armașu, Guvernator al Băncii Naţionale

    Prima zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 606.


  • Vladimir Munteanu, Prim-viceguvernator al Băncii Naţionale

    A doua zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 606.

Vă rugăm să luați cunoștință cu cerințele înaintate față de primirea și examinarea petițiilor adresate Băncii Naționale a Moldovei.

Detalii.

 

Bine ați venit pe pagină oficială a Băncii Naționale a Moldovei!

Main navigation BNM

Băncile din Republica Moldova

Băncile licențiate dispun de independenţă juridică, operaţională, financiară şi administrativă faţă de orice persoană, inclusiv faţă de Banca Naţională, de Guvern şi de alte autorităţi ale administraţiei publice, dacă legislaţia nu prevede altfel. Banca Națională le licențiază, supraveghează și reglementează activitatea.

Guvernatorul Băncii Naționale a Moldovei, Octavian Armașu, a participat cu un discurs la cea de-a opta ediție a forumului economic Moldova Business Week care se desfășoară sub genericul „Moldova – destinație de relocare a afacerilor și soluție pentru lanțul de aprovizionare regională”.

Viceguvernatorul Băncii Naționale a Moldovei, Cristina Harea, a participat la o conferință dedicată gestiunii riscului de credit, desfășurată astăzi la Chișinău. Oficialul s-a referit la importanța gestiunii riscului de credit, relansarea creditării în lei moldovenești, rolul birourilor istoriei de credit, creditarea responsabilă, precum și la tehnicile de diminuare a riscului. 

Comitetul executiv al Băncii Naționale a Moldovei (BNM) a aprobat un set de acte normative pentru punerea în aplicare, la prima etapă, a Legii  privind activitatea băncilor, conform cerințelor Basel III și armonizat cu reglementările Uniunii Europene în domeniu, cunoscute cu denumirea Pachet CRD IV/CRR.

Strategia vizată descrie modul în care va fi transpus și implementat pachetul legislativ al Uniunii Europene în perioada anilor 2016-2020. Astfel, la moment a apărut necesitatea de stabilire a unui calendar de intrare în vigoare și implementare a prevederilor noului cadru legislativ după finalizarea elaborării acestuia. Aceste clarificări vor oferi sectorului bancar o previzibilitate mai mare a măsurilor și acțiunilor care vor fi întreprinse de BNM în calitate de autoritate de supraveghere