• Zilele și orele de primire în audiență a cetățenilor de către conducerea Băncii Naționale.


  • Octavian Armașu, Guvernator al Băncii Naţionale

    Prima zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 606.


  • Vladimir Munteanu, Prim-viceguvernator al Băncii Naţionale

    A doua zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 606.


  • Ion Sturzu, Viceguvernator al Băncii Naţionale

    A patra zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 607.

Vă rugăm să luați cunoștință cu cerințele înaintate față de primirea și examinarea petițiilor adresate Băncii Naționale a Moldovei.

Detalii

 

Bine ați venit pe pagină oficială a Băncii Naționale a Moldovei!

Main navigation BNM

2020

Pe parcursul semestrului I al anului 2020, Banca Națională a Moldovei (BNM) a continuat procesul de supraveghere prudențială a băncilor din Republica Moldova, urmărind respectarea cerințelor legale, în vederea prevenirii și limitării riscurilor specifice activității bancare.

Pe parcursul trimestrului I al anului 2020, Banca Națională a Moldovei (BNM) a continuat procesul de supraveghere prudențială a băncilor din Republica Moldova, urmărind respectarea cerințelor legale, în vederea prevenirii şi limitării riscurilor specifice activității bancare.

Pe parcursul anului 2019, Banca Națională a Moldovei (BNM) a continuat eforturile pentru asigurarea unei guvernări corporative sănătoase și transparentizarea acționariatului sectorului bancar în vederea menținerii unui sector bancar stabil și a diminuării riscurilor la care sunt expuse băncile.

Banca Națională a Moldovei, în calitate de autoritate de supraveghere și reglementare bancară din Republica Moldova, se conduce în permanență în activitatea sa de standarde înalte de integritate, imparțialitate și profesionalism. 

2019

Pe parcursul a 9 luni ale anului 2019, Banca Națională a Moldovei a continuat eforturile pentru asigurarea unei guvernări corporative sănătoase, transparentizarea acționariatului sectorului bancar în vederea menținerii unui sector bancar stabil și atragerii potențialilor investitori.

Pe parcursul semestrului I al anului 2019, Banca Națională a Moldovei a continuat eforturile pentru asigurarea unei guvernări corporative sănătoase, transparentizarea acționariatului sectorului bancar în vederea menținerii unui sector bancar stabil și atragerii potențialilor investitori.

Banca Națională a Moldovei pe parcursul trimestrului I a continuat implementarea agendei reformelor în sectorul bancar, în special procesul de transparentizare a acționariatului bancar în scopul protejării deponenților și clienților băncilor.

Banca Națională a Moldovei continuă promovarea reformelor implementate pentru dezvoltarea unui sector bancar stabil și transparent care să asigure baza pentru creșterea economiei naționale.

Ca și în anul precedent, în 2019, Banca Națională a Moldovei va continua reformarea cadrului autohton de reglementare și supraveghere bancară.

2018

Reformele promovate în sectorul bancar de către Banca Națională a Moldovei au ca scop asigurarea dezvoltării unei guvernări corporative sănătoase şi conforme principiilor internaţionale cât și menținerea unui sector bancar sigur, puternic și transparent bazat pe principiile pieței.

Banca Națională a Moldovei continuă promovarea reformelor axate pe consolidarea sectorului bancar și îmbunătățirea cadrului de reglementare și supraveghere bancară.

Banca Națională a Moldovei (BNM) continuă să promoveze reformele în sectorul bancar, axându-se pe transparența acționarilor în scopul atragerii unor noi investitori ce corespund înaltelor cerințe de calitate, pe stabilirea unei guvernări corporative solide la nivelul sectorului bancar, pe identificarea persoanelor afiliate băncilor și pe reflectarea oportună a creditelor neperformante în bilanțurile băncilor.

Pe parcursul anului 2017, activele sectorului bancar au continuat să crească, suficiența capitalului s-a consolidat, băncile au o lichiditate și profitabilitate înaltă.

Ținând cont de riscurile și provocările cu care se confruntă sectorul bancar autohton, planul de reforme agreat cu Fondul Monetar Internațional, precum și modificările reglementării în domeniul supravegherii bancare în contextul implementării Acordului de Asociere între Republica Moldova și Uniunea Europeană, Banca Națională a Moldovei a stabilit câteva domenii prioritare ale supravegherii bancare în anul 2018.

2017

Pe parcursul a 9 luni ale anului 2017, activele sectorului bancar au continuat să înregistreze creștere, băncile menținând capitalul, lichiditatea și profitabilitatea la un nivel înalt.

BNM, în conformitate cu angajamentele asumate față de partenerii de dezvoltare, continuă să reformeze sectorul bancar, axându-se îndeosebi pe transparentizarea acționarilor și sporirea atractivității pentru noii investitori, evaluarea sustenabilității managementului băncii și identificarea tranzacțiilor încheiate cu persoanele afiliate băncilor.

Pe parcursul trimestrului I al anului 2017, activele sectorului bancar au continuat să crească, băncile devenind mai rezistente, fiind capitalizate și cu un nivel înalt de lichiditate.

Se va acorda atenția sporită următoarelor domenii supravegheate în cadrul controalelor pe teren și al celor din oficiu: 1. Transparența acționarilor;  2. Riscul de credit, inclusiv creditele neperformante, expunerile ”mari” și expunerile față de persoanele afiliate;   3. Riscul operațional;  4. Guvernanța internă;  5. Combaterea spălării banilor și finanțării terorismului.

Pe parcursul anului 2016, Banca Națională, pentru asigurarea unei structuri de proprietate transparente,  a efectuat evaluări ale calității acționariatului  în bănci și a aplicat unele măsuri de remediere asupra băncilor mari.  Astfel, activele au înregistrat o creștere, băncile devenind mai rezistente, fiind capitalizate și cu  un nivel înalt de lichiditate

2016

Banca Națională, pentru asigurarea unei structuri de proprietate transparente,  efectuează evaluări ale calității acționariatului  în bănci.  Pe parcursul perioadei de referință  activele au înregistrat o creștere, băncile sunt destul de bine capitalizate, însă se confruntă cu unele probleme legate de nivelul creditelor neperformante, menținându – se tendința de diminuare a activității de creditare.

Vezi mai mult